Laks med blomkål og brødcrouton

Laks med crouton og blomkål er en lynhurtig og nem ret.
Her er en ret som reelt lever op til "fisk på 15 min., det der ingen ben i."

Dette er en modtræk til den typiske servering med cæsarsalat som nu også er et rigtigt godt bud.


Retten kan laves på 15 min.












INGREDIENSER

Laks med skind
Hvidt brød (gerne gammelt)
Blomkål
Peberrod
Citron
Olivenolie
Smør
Salt
Peber

FREMGANGSMÅDE


Sæt en gryde vand over, godt med salt.
Sæt en pande på medium blus og smelt smør og olie (rigeligt, da brødet suger en del)
Skær dit brød ud i terninger og kom dem på panden - nu skal du riste brødet gyldent.
Når vandet koger, lægger du blomkålen i vandet. Lad vandet koge op og sluk så for blusset.

Læg brødterningerne til tørre på et stykke papir.


Hæld nyt olie og smør på panden og steg nu laksen.

Laksen steges med skindsiden ned (ca. 3 min.) Laksen på gerne være rød på toppen når du vender den. Steg kødsiden ganske kort (ca. 1 min.)

Laksen har fået for meget, hvis den begynder at "svede" hvidt.

Ønsker man et helt sprødt skind, så kan man forsigtigt, pille skindet af og stege det på fedtsiden i 1 minut ekstra - så bliver det med garanti knasende sprødt.


Server laksen med blomkål, crouton, peberrod og citron.
Salt og peber efter humør.



Fisk på 15 min..... VELBEKOMMEN!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar