Fadkoteletter

Fadkoteletter er efterhånden en ret klassisk spise i de danske hjem. Typisk vil koteletterne være fulgt af champignon, cocktailpølser og majs. Jeg har valgt at gå en lidt anden vej - i denne udgave vælger jeg at bruge gulerødder, lidt chili og så droppe champignon, coctailpølser og majs. Det giver en simplerer men ren smag.

Retten tager ca. 45-60 min.













INGREDIENSER

4 Koteletter
2 Gulerødder
2 Løg
½ L Fong (af hvilken smag du nu kan lide)
½ L Fløde
1 ds Tomatpuré
1 ds Flåede tomater
1 Peberfrugt
Olivenolie
½ theske chiliflager
Paprika

FREMGANGSMÅDE

Koteletterne gnides i paprika og salt, de steges let på begge sider (2-3 min) i rigeligt smør.
Koteletterne skal have en stegeskorpe, det giver en fantastisk smag.



Koteletterne ligges i et fad.










Skær løg, peberfrugt og gulerod ud i rimelige grove størrelser og steg dem på panden med fedtstoffet fra koteletterne. Tilsæt chiliflagerne og lidt ekstra paprika - løgene skal blive gennemsigtige og gerne tage lidt farve.
Tilsæt fong og lad halvdelen af væsken reducerer - dette vil fremme smagen yderligere.

Så hælder du tomatpuré og flåede tomater i og lader den simrer lidt (5 min.)
Hæld så fløden i sovsen og lad den varme med i yderligere 5 min.
Smag til med salt og peber.

Hæld nu sovsen over koteletterne og bag retten i 30 min. ved 200 grader.

Retten fungerer med ris eller som jeg kan li´ med hasselbach kartofler.



......................VELBEKOMMEN!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar