Kylling og Pasta

Kylling og Pasta er en nem ret som kan laves på ca. ½ time.

Retten er Italiensk inspireret og baseret på løg, hvidløg, tomat og frisk grønt.

Rettet bliver naturligvis bedst med udgangspunkt i en hel frisk kylling, men for at spare tid vil jeg mene at kyllingefillet  fungerer helt fint.

Til denne ret har jeg valgt at serverer ristet hjemmelavet brød, men grundet pastaen, vil jeg mene at en salat måske ville fungerer endnu bedre - smag og behag.









INGREDIENSER

300 g. Kyllingefillet
6 Modne tomater
3-400 g. tørret pasta
4 fed hvidløg
1 alm. løg
4 Springløg
1 Peberfrugt
Olivenolie
Flydende honning
Paprika
Muskatnød
Lyst brød (evt. grydebrød)
Ost
2 dl. Græsk Yoghurt

FREMGANGSMÅDE

Hak hvidløg og alm. løg - Hæld olivenolie i en gryde og sæt den over varmen.
Løgne hældes i den varme olie til de alm. løg bliver gennemsigtige.
Skær kyllingefilletten i strimler og hæld i gryden.
Når kyllingen har taget farve, tilsætter du 1 spsk. paprika og varmer den med lidt.
Skær dine tomater i både og hæld dem i gryden - Lad nu rettet simre i 10 min.

Tænd ovnen på 250 grader.

Skær dit grydebrød i tynde skiver og smør dem med en blanding af olivenolie, hakket hvidløg og flydende honning - Smør noget af tomatsovsen fra gryden over også og sidst riv noget ost ud over brødet.





Skær din peberfrugt, springløg i stykker og hæld dem i gryden.
Sæt vand over og kog pastaen (10-12 min.)
Sæt brødet i ovnen.

Når pastaen er færdig, vender du den græske yoghurt i sovsen og tager brødet ud af ovnen - og så er retten klar til servering.






........................VELBEKOMMEN!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar